[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]
Készséges munkatársjelöltek extra rövid határidőn belül?
Ha az utóbbi időben nem sikerült megfelelő munkatársakat toboroznia, döntenie kell hogyan csinálja másképp!
Hihetetlen a verseny az igazán jó szakemberekért, ami 2022-ben csak fokozódik.
Mindannyiunknak fel van adva a lecke hogyan ragadjuk meg a nekünk megfelelő munkaerő figyelmét és vegyük rá arra, hogy megfontolja álláslehetőségünket majd jelentkezzen.
Mindezt néhány másodpercben, óriási reklámzajban, százfelé szakító ingerek között.
Ez az a varázslat, amit magas szinten kell művelnie annak, aki munkaerőtoborzásra adja a fejét.
Egyre több cég menedzsmentje ismeri fel, hogy ha SOS szükség van új kollégákra, akkor érdemes a feladatot olyan specialistákra bízni, akik már évek óta ezt csinálják és mindig eredményesek.
A HR-es kollégának van elég dolga, nem várható el tőle, hogy a megváltozott munkaerőpiaci körülmények mellett is úgy toborozzon, mint 5-6 évvel ezelőtt.
A sikeres toborzáshoz marketingesnek, HR-esnek és informatikai szakembernek is kell lennie egyszerre.
Felmerül a kérdés, hogy mire ügyeljünk, amikor elkezdünk együtt dolgozni egy külsős toborzó ügynökséggel.
Ezeket szempontokat gyűjtöttem össze egy rövid listába:
- TAPASZTALAT
Győződjön meg róla, hogy valóban van-e kellő referenciájuk. Kérje meg, hogy mutassanak néhány konkrét toborzási projektet!
Gyakori jelenség, hogy egy kezdő marketinges felvállal egy-egy toborzási feladatot és el is ér némi eredményt. De valóban ez a legjobb a cégnek? Ilyen esetekben általában a munkáltató pénzén tanulja ki a szakmát, aztán ha már ügyes benne, esélyes, hogy odébbáll.
Ha Önöknek ez megfelelő, akkor hajrá, de ha azonnali eredményekre van szükségük, inkább keressenek egy tapasztalt külsős toborzó céget!
- RENDSZER
Egy igazán profi ügynökség rendszerben dolgozik. Valószínűleg van már olyan adatbekérő lapjuk, amiben minden fontos információt bekérnek és ezek alapján állítják össze a hirdetéseiket.
Ha egy ügynökség csak elkéri az Ön által megírt álláshirdetést az önmagában édeskevés, tőlük ne várjon túl sok eredményt!
Egy kampányhoz pontos célcsoport meghatározás kell, hogy Önhöz tényleg olyan jelöltek érkezzenek, akik megfelelőek a meghirdetett pozícióra.
- MODERN ESZKÖZÖK
Ha az ügynökség nem rendelkezik automata jelöltátadó rendszerrel, az problémát jelent.
Ha hetente, vagy a kampány végén kapjuk meg a jelentkezők adatait egy excel táblázatban, az már „veszett fejsze nyele”.
A mai felgyorsult világban, ha nem azonnal értesülünk a jelentkezésről, akkor pont a legígéretesebb jelöltektől esünk el. Mire napokkal később időpontot szeretnénk egyeztetni velük, Ők már „elkeltek”.
Másik fontos tanács: meg kell könnyíteni a munkavállalók jelentkezését, hogy minél több jelöltünk legyen!
A „Küldje el a fényképes önéletrajzát erre az e-mail címre ” típusú hirdetések -főként a fizikai munkakörök esetében- általában eredménytelenül zárulnak.
- ODAFIGYELÉS
Ha nincs szó arról, hogy a hirdetésfeladás után milyen módon fogja az ügynökség segíteni a toborzási folyamatot, gyanakodhatunk, hogy nem vagyunk jó helyen.
Ha nem tisztázzuk előre, hogyan jelezhetjük észrevételeinket a kampány folyamán, később garantált az „egymásra mutogatás”.
Legyen legalább egy-két online konzultáció az ügynökséggel a kampány folyamán!
- TESZTELÉS
Nagyon fontos, hogy az ügynökség a kampány indítása előtt megmutassa a hirdetéseket is a megrendelőnek.
Ha csak egy hirdetést küldenek, NAGY A BAJ.
Még a leggyakorlottabbaknak is legalább 10 féle hirdetést kell tesztelni, hogy igazán jó eredményt lehessen elérni.
Nem az a fontos, hogy a cégvezetőnek, a HR-esnek, vagy az ügynökségnek tetszen a hirdetés, az a lényeg, hogy a potenciális jelentkezők megszólítva érezzék magukat.
Tíz hirdetésből biztosan lesz kettő, ami nagyságrendekkel több jelentkezőt hoz mint a többi.
De hogy melyik lesz az, azt majd a célcsoport dönti el azzal, hogy melyikre kattint. Egy igazán releváns hirdetés hozhat 100-120 jelöltet, míg egy gyengébb csak alig néhány főt. Ha nem tesztelünk, nem derül ki melyikkel érdemes hirdetnünk.
Módszerünk alapgondolata, hogy mindig legyen nagy a merítés, mert a mennyiségi jelentkezőkből lehet kiválasztani a minőségi munkatársakat!
Fejvadászok díjainak töredékéért Ügyfeleinknek biztosítjuk a bőséges jelentkezői állományt korszerű és GDPR kompatibilis módszereinkkel, így Ők koncentrálhatnak az érdemi szakmai munkára.
Nem az kerül sokba ami egy hónapon belül megoldja a létszámhiány problémát, hanem az, ami időt, energiát vesz el a HR-től, pénzbe kerül, mégsem hoz eredményt.
Ha számos üres pozíció van cégében, amire nem érkeznek érdemi jelentkezők, ismerje meg online toborzási szolgáltatásunkat!
Ha úgy ítéli meg, hogy bizalmat szavaz nekünk, három napon belül elkészítjük és engedélyezés után élesítjük a toborzási kampányt!
Önnek csak a jelentkezőket kell feldolgoznia, mindent mi csinálunk. Sőt, ha a feldolgozásra nincs ideje, igénybeveheti call center szolgáltatásunkat, amivel elvégezzük Ön helyett az első telefonos előszűrést, és az Ön kívánalmai szerint értékeljük a jelentkezőket.
Jelentkezzen a https://mozdulj.hu/idopontfoglalas/ oldalunkon egy online megbeszélésre!
Az értelmes és tettrekész munkatársak megtalálása komoly kihívás, de velünk a legnehezebb pozíciókba is megtalálja a megfelelő embereket!
Mi marketing kampányokat készítünk egy-egy partnernek, amik futtatásáért komoly pénzeket fizetünk a Facebook felé a hirdetéskezelő rendszer használatán keresztül.
Természetesen ügyelünk arra, hogy ne szórjuk az Ügyfeleink pénzét.
Kampánymenedzsereinkkel folyamatosan optimalizálunk, hogy a legtöbb jelentkezőt hozó, legjobb árú hirdetések fussanak. Azokat a hirdetéseket amik túl drágák, vagy épp olcsók de nem hoznak jó jelölteket, egyszerűen lekapcsoljuk.
Mivel a Facebook a marketing bevételekből él, ezt a módszert mindig támogatni fogja!
Bár 2021. végén ezzel kapcsolatban is vezetett be némi szigorítást, de az bennünket csak minimálisan érint.
A marketing kampányok -ahol fizetett hirdetésekkel dolgozunk-, kicsit komolyabb költségkeretet igényelnek, de mindig, minden esetben eredményesek.
Mivel megoldja a Megbízóink munkaerőhiányát nem drága, sőt egyedül az ilyen toborzásért érdemes csak pénzt adni!
Több nagyvállalat szakemberei is őszintén elmondták, hogy súlyos összegekért vezettek be olyan rendszereket, amiktől a toborzási problémák megoldását is remélték, de mára már egyértelmű, hogy arra nem való.
Nem kapnak engedélyt a toborzás kiszervezésére, mondván, ott a drága fejlesztés, használják azt, vagy éppen ott a külsős marketing ügynökség, csináltassák velük.
Igen ám, csakhogy ezeket a köröket már lefutották eredménytelenül. A toborzási marketing egy külön szakma, a marketing ügynökségek NEM erre szakosodtak.
Sok partner panaszkodik, hogy hiába van szerződése 3-4 munkaerőkölcsönző céggel, azok nem tudnak elegendő jelöltet hozni nekik a fizikai pozíciókra.
A probléma gyökerét abban találhatjuk, hogy a munkaerőkölcsönzők korábbi években jól bevált módszerei mára elavulttá váltak. Amíg nem változtatnak, nem tudnak olyan eredményeket produkálni, amiket Ügyfeleik elvárnak.
A piacvezető közvetítők és kölcsönzők -akik korábban talán meg is mosolyogtak bennünket, mert nem értették módszereinket, most sorra veszik fel velünk a kapcsolatot, hogy alvállalkozóként toborozzunk nekik, hogy Ügyfeleik ne mondják fel velük kötött keretmegállapodásaikat.
Volt már olyan közvetítő és fejvadász cég is, aki velünk gyűjtetett jókora jelentkezői állományt, amit monopol helyzetben lévő nagyvállalatnak adott tovább, természetesen teljes elhallgatását kérve annak, hogy a munkát mi végeztük el. Miért? Ehhez nem kell nagy fantázia.
Mára a közvetítők is figyelemmel kísérik tevékenységünket és vannak akik beépítik az áraikba, hogy velünk toboroztatnak.
Az egyik ilyen együttműködés alkalmával a Partner 7 nap után leállíttatta az általuk futtatott kampányt, mert az Ügyfele bőven elegendőnek és jó minőségűnek találta azt a jelentkezői állományt, akiket vittünk.
116 gyakorlattal rendelkező gépkezelő jelentkezett a lehetőségre ennyi idő alatt.
Csak ennyi írt a Partner:
„Sziasztok!
Szeretném kérni a Betanított Munkás kampányt leállítani, a partner nem kér egyelőre több munkavállalót.
Valamint meg szeretném jegyezni, nagyon nagyon elégedett vagyok a munkásságotokkal és megemelem a kalapom előttetek nagyon szuperek vagytok!
Ha újra kér a partner jelölteket jelentkezem, remélem minél előbb!
Üdv: T. M. „
Önnek is egyszerűbb és jóval költséghatékonyabb, ha közvetlenül tőlünk kér segítséget!
Jelentkezzen a https://mozdulj.hu/idopontfoglalas/ oldalunkon egy online megbeszélésre! Egyeztessünk, hogyan működhetnénk együtt!
Egy médiában sokat szereplő HR szakértő hírlevelében köszönt vissza minden szavam, amit a szuperhatékony toborzás szemináriumomon szoktam előadni a kedves HR-es érdeklődőknek.
Szentül hiszem, hogy a mi toborzási módszerünk a leghatékonyabb a piacon, nagyszerű dolog, ha már a nagyobb konkurensek is felfigyelnek rá. 🙂
Az, hogy sajátjukként próbálják eladni, már nem olyan szimpatikus, de tudjuk, hogy vannak akiknek több minden belefér…
Valószínűleg kapcsolati rendszereik révén jól keresnek majd a jövőben a lemásolt modellel, lényegesen drágábban is el fogják tudni adni ezt a szolgáltatást.
Kicsit azonban aggódom amiatt, hogy az Ügyfeleik vajon elégedettek lesznek-e. Hiszen az Ö kampányaikon fogják „kigyakorolni” azt, ami nekünk már több éves tapasztalatként rendelkezésünkre áll.
A mi Ügyfeleink csak annyit éreznek, hogy jó helyen vannak, bármilyen lehetetlennek tűnő pozícióba is kell toborozniuk, mi megoldjuk.
Mielőtt toborzási ügynökséget kíván megbízni, kérem győződjön meg róla, hogy valóban értenek a módszerhez amit eladnak Önnek!
Ha szeretné, szívesen segítünk Önnek is!
Egyeztessünk egy 30 perces Google meet keretei között, amihez az Ön részéről csupán egy kamerával és mikrofonnal rendelkező számítógép kell. Én megosztom a képernyőm és megmutatom hogyan tudnánk feltölteni az üres álláshelyeket. Ugye milyen egyszerű?
Válasszon időpontot az időpontfoglaló rendszerünkben, és küldöm a részleteket!
Ha nem talál már Önnek megfelelő időpontot az online konzultációra, írjon e-mailt, megoldjuk! 🙂
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]